Po měsících hledání práce jste konečně narazila na perfektní pozici, která slibuje oživit váš profesní život a posunout kariéru dopředu? Poradíme vám, jakých chyb se vyvarovat, až si sednete do řady ostatních natěšených uchazečů. Získejte všechny výhody na svou stranu!
Zdroj: Shutterstock.com
Existuje několik opravdu častých chyb, kterých se dopouštějí při přijímacích pohovorech téměř vždy ženy. My vám poradíme, jak se jim vyhnout a dostat se tak při sebeprezentaci novému zaměstnavateli zase o kousek výš.
Mluvení o dětech
Je přirozené, že jste skutečně hrdá, že váš synek právě nastoupil do celostátní hokejové ligy, ale váš potencionální šéf bohužel nesdílí tu samou dávku sentimentu. I kdyby vás zpovídal člověk, který sám má děti, neměly by se vaše ratolesti v žádném případě stát předmětem vašeho pracovního rozhovoru.
Zůstante profesionální a vyhýbejte se všem osobním tématům a zářete naopak v těch pracovních. Ukažte to důležité, co můžete firmě nabídnout.
Podceňování vlastních schopností
Ve své poslední práci jste pomohla zachránit společnosti spoutu peněz pomocí nového produktivního plánu? Ale místo toho abyste to hrdě prezentovala, zbytečně zahrajete tuto informaci do autu, nebo hůř, zapomenete ji vůbec zmínit. Ženy mají často pocit, že sdílení vlastních úspěchů je jako šplhání.
Vy ale naopak potřebujete co nejúčinněji prezentovat své silné stránky a úspěchy, abyste měla šanci během pohovoru zaujmout a abyste nakonec výběrové řízení vyhrála.
Selhání při vyjednávání
Řekněme, že jste prošla několika koly výběrového řízení a konečně vám vysněnou pozici nabídli. Než přijmete cokoli vám nabízejí, nechte si nějaký čas na přemýšlení o tom, co doopravdy chcete. Možná je nabízený plat nižší, než jste očekávala nebo není pracovní doba tak úžasně flexibilní, jak vám tvrdili na začátku.
Měla byste vědět, že je před podepsáním smlouvy prostě potřeba vyjednávat. Ať už to znamená rozhovor o tom, zda budete moct pracovat občas z domova nebo o čemkoli jiném. Uvědomění si své ceny a rozumné požadavky ukážou vašemu šéfovi, že víte o tom, jak cenný jste pro něj zaměstnanec.