Každého z nás občas přepadne touha zkusit v sexu něco nového. Někdo nudu, nespokojenost nebo nechuť k přetrvávajícímu stereotypu v sexuálním životě řeší změnou partnera, někdo se třeba pokusí oživit milostné hrátky ve dvou něčím zajímavým a vzrušujícím. Což takhle přečíst si Kámasútru a dozvědět se, jak sexualitu vnímali staří Indové?
Kámasútra je název pro starověký indický text, který vytvořil zhruba ve čtvrtém až šestém století před naším letopočtem Mallanága Vátsjájana. Jedná se vlastně o jakési předpisy, které podrobně popisují sexualitu a milostný život. Ženám je zde věnována značná pozornost a její sexuální role rozhodně není pasivní ani podřadná. Oba partneři si zaslouží rozkoš a mohou se jí oddávat jakýmkoliv způsobem a kdykoliv se jim zachce.
Kámasútra popisuje osm krát osm, čili celkem 64, způsobů milování včetně doteků, objetí, polibků, soulože či orálního laskání. Nebrání se ani takovým projevům vášně jako je škrábání, kousání a bití, doporučuje nejrůznější lektvary a nápoje lásky, věnuje se také péči o tělo, domácím záležitostem, umění svádění a vzájemným vztahům mezi muži a ženami.
Rozlišují se tři typy mileneckých párů podle velikostí pohlaví – délky lingamu (mužského pohlavního údu) a hloubky jóní (vagíny):
Zajíc a gazela
Býk a klisna
Hřebec a slonice
V případě, že se při milostném aktu nesetkají partneři stejné velikosti pohlaví, může docházet k různým kombinacím spojení a to od nejtěsnějšího spojení (gazela – hřebec) až po spojení nejvolnější (zajíc – slonice).
Kámasútra také popisuje čtvero objetí :
Objetí liány (žena se ovíjí jako liána kolem muže)
Šplhání na strom (žena se snaží vylézt na muže jako na strom)
Objetí sezamu a rýže (muž a žena spočívají na lůžku v pevném objetí)
Objetí mléka a vody (muž a žena se snaží o těsné splynutí, proniknutí jeden do druhého)
Existují také čtyři druhy lásky:
1. Láska zrozená ze zvyku (láska zrozená ze stále opakovaných činností)
2. Láska zrozená z představ (láska k reálně nepoznaným věcem, touha)
3. Láska zrozená z důvěry (láska založená na vzájemné důvěře)
4. Láska zrozená z vnímání všemi smysly (láska, která dává nejvyšší požitek)
Podle Kámasútry může láska končit i smrtí, která je posledním stupněm z deseti možných stupňů po naprosté posedlosti a mrákotách. Mezi prvními stupni je na žebříčku lásky zalíbení, duševní zájem, nepřetržité myšlení na milovanou osobu, dále už nespavost, úbytek na váze a ztráta kontaktu s okolím.
Muži, kteří mají úspěch u žen, jsou obvykle zkušení vypravěči zběhlí v umění milovat, dokážou snadno vzbudit důvěru u žen, jsou výřeční, štědří, velkorysí, smělí a podnikaví, dbají na svůj zevnějšek, nebojí se práce. Ženy upřednostňují muže, které dobře znají, například ty, se kterými vyrůstaly.
Ženy, které je možno snadno dobýt, se volně pohybují na ulicích, klevetí, rády se baví, jsou náruživé, otáčejí se často za muži, bývají z prosté rodiny, jsou bez majetku, bezdětné a mají doma neplodného, neřestného, nemocného, žárlivého, starého, zlého muže, nebo jsou vdovami.
Kámasútra také například popisuje důvody, pro které může žena odmítat muže, jenž se jí dvoří. Hlavním důvodem je obvykle láska k jinému muži, ohledy na děti, nedostatek příležitostí, společenské rozdíly, nejistota, nedůvěra, podezírání z neupřímnosti, nesmělost, pohrdání, obavy z prozrazení vztahu, chybějící sebevědomí, strach ze zklamání nebo dokonce i podezření, že potencionálního milence najal vlastní manžel, aby tak vyzkoušel její věrnost.
A na závěr jedno poučení z kámasútry:
„Touha pramení z lidské povahy a roste s uměním, tak jako moudrost zametá z cesty obavy a váhavost a stává se mocnou a stálou. Jen muž, který zná svoje schopnosti, mysl i pohnutky žen, a dokáže překonávat překážky stavějící se mezi něj a jeho vyvolenou, může mít u žen štěstí.“