RECENZE: GreatBox na květen 2013 vás okouzlí voňavou přírodní kosmetikou
Pavlína Nouzová
22. 5. 2013
Květen je od slova květ, což se tvůrcům GreatBoxu hned spojilo s přírodou, a tak i BIO kosmetikou. Tento měsíc v krabičce najdete hned tři takové produkty. My jsme všechny vyzkoušeli a zhodnotili v recenzi.
GreatBox se i nadále drží svých barev a typu krabičky, a tak i tento měsíc zákaznice najdou růžový box s krepovým papírem uvnitř, který tajemně zahaluje výrobky na vyzkoušení. Krabička je pořád mírně vachrlatá, ale co má taky člověk dělat s těmi ziliony krabic, takže žádná smůla.
Co je trochu škoda, že firma zřejmě upustila od uvítacích dopisů, kde byly popsány všechny produkty. Sice vše bylo vytištěno na obyčejném papíře, ale účel to plnilo – člověk se mohl ihned dočíst, co že to našel v zásilce a jak se co používá. Takto musel pohledat na internetu, nebo si počkat na oficiální zveřejnění GreatBoxem na svých stránkách.
Zde došlo k malé chybě – na stránkách se hovoří o pouhých pěti produktech, přitom v krabičce jich bylo šest. I když je odličovač od Saloosu vidět na fotce, v textu o něm není řeč. Což je škoda, nezmínit, že tentokrát zákaznice najdou o jeden výrobek více než v minulých měsících. Navíc jde o už třetí přírodní produkt, který je tento měsíc v GreatBoxu. A o nic méně voňavý než ostatní.
Amoené Greatbox Pomáda na rty (4,2 g, plné balení, cena v obchodě 28,-)
Hned na začátek jsme si vybrali na zhodnocení malé překvapení. GreatBox se totiž stejně jako konkurence před nedávnem rozhodl umístit do krabičky produkt, který v této podobě nikde jinde nenajdete. Jde o balzám na rty přímo s jejich logem.
Oproti zmíněné jahodě od LB má tento smůlu, že po designové stránce nevypadá moc extra – značka je na něm nalepena obyčejným lepíkem. Je ovšem vysunovací, což vždycky vítám (kelímkové zůstávají za nehty a nedají se používat venku, pokud se nebojíte sáhnout rukou na tyč v tramvaji a pak na pusu). Navíc také funguje a nejde jen o voňavý balzám vhodný akorát k sežrání.
Rty byly po několikerém nanesení jemnější a hydratované, dokonce i suchá kůže se spravila. Sice ani po vysunutí balzám nevypadá nějak luxusně, ale to u něj není důležité – jde o ryze český, ručně vyráběný produkt. Do boxu byla vybrána vůně s pomerančem, ale podle webu firmy Amoené se dá koupit třeba i 96% čokoláda s třešní. Takže pokud chcete nechat vyrobit kvalitní balzám s názvem své firmy, jen do toho.
Fleur de Santé Jogurtový tělový krém (200 ml, plné balení, cena v obchodě 279,-)
A tento výrobek nám paradoxně udělal největší radost. I když si zákaznice často stěžují, že boxy jsou plné značky Fleur de Santé, v tomto případě je to jiné. Před dvěma měsíci jsme totiž navrhovali, že když už FdS, ať je zařazeno něco novějšího, originálnějšího a univerzálního, než byl šampon na suché vlasy. Třeba něco z malinovo-jogurtové řady. A ejhle.
Největší výhodou krému je jeho konzistence a vůně. Je to v podstatě malinový jogurt, který si málem spletete s tím, co na vás čeká v lednici. Jistě, nedělá žádné zázraky – třeba odřenou kůži na kolenou nenapraví. Kůže, která není výrazně poškozená, je ale hydratovaná díky kyselině mléčné a ráno viditelně hladší a pružnější (za to může malinový extrakt s antioxidanty).
Ideálně se krém hodí pro citlivou pleť, v případě těla ale nevadí krém použít i na jakýkoliv jiný typ pokožky – jen máte větší jistotu, že se neobjeví alergická reakce. Navíc se rychle vstřebává.
Saloos Hydrofilní odličovací olej Růžové dřevo (5 ml, vzorek, cena v obchodě 82,- za 50 ml)
Odličovací olej od Saloosu je první ze zmíněných BIO produktů a zároveň ten, na který se zapomnělo. Určitě si to ale nezaslouží. Stejně jako ostatní výrobky z této odličovací řady příjemně voní a jeho základem je olej z BIO slunečnice lisovaný za studena. Díky tomu by v oleji měly zůstat zachovány všechny účinné látky.
Konkrétně růžové dřevo je určeno pro normální a suchou pleť. Odličovač by se ale měl vybírat cíleně na problémy dané pleti, proto je vhodné, že jde jen o vzorek – několik dní může člověk s mastnější tváří používat i růžové dřevo a pak přejít třeba na Lemon Tea Tree.
Používá se tak, že na navlhčený tamponek se dá trochu kapek oleje, který se rozpustí. Určitě nezapomeňte ho navlhčit, voda s olejem vytvoří speciální emulzi, jinak odličovač nebude fungovat. Dá se použít i na citlivější oči (vyzkoušeno, nepálí) a odstraňuje i voděodolný make-up. Mastná pleť se po něm nehezky leskne, ale pomohlo ji umýt vlažnou vodou. Ráno byla příjemně hebká.
Bione Cosmetics Vlasová voda březová (220 ml, plné balení, cena v obchodě 26,-)
Druhá přírodní kosmetika, tentokrát od značky, kterou jsme v GreatBoxu už mohli vyzkoušet. Opět jde o výrobek, který je výrazně levný, a tak pokud vám sedne, snadno si ho můžete znovu koupit. Vzhledem k ceně jsou ale výsledky velice dobré.
Výrobce slibuje srovnání pH pokožky na hlavě, lesklejší vlasy s větším objemem a snadnější rozčesávání. Po vyzkoušení splnil jen něco. O trochu větší objem se dostavil, zato vlasy moc lesklé nebyly a naopak se během dne o něco více zacuchávaly.
Z toho tedy vyplývá, že ideální je vodu používat skutečně jen na pokožku hlavy a nedávat ji už po celé délce vlasů jako bezoplachový kondicionér. Na pokožku se nanáší krouživými, masážními pohyby, po kterých by se měly aktivní látky lépe vstřebat. Pokud by vám březová voda neseděla, Bione Cosmetics vyrábí i například verzi s kopřivou nebo speciálně na lupy.
Lavera Lesk na rty (6,5 ml, plné balení, cena v obchodě 249,-)
A poslední BIO výrobek tento měsíc je lesk na rty od Lavery. S touto značkou mám už zkušenost s balzámem na rty a i v tomto případě hydratuje rty a dělá je jemnější. Sice cena není zrovna nízká, ale za výsledek to stojí.
Zařazený lesk má odstín Třpytivá hvězda (název se moc nepovedl, pravda), ale v praxi to znamená, že je v podstatě bezbarvý a akorát obsahuje třpytky. Ty nejsou zrovna ideální na rande, ale zase opticky zvýrazňují rty. Dále je lesk bez chuti a nelepí, což vždycky beru jako plus. Obsahuje mimo jiné včelí vosk nebo bambucké máslo, po němž i voní (výrobce píše o vanilkovém aromatu, ale to tam příliš necítím). Vůně je ale možná na někoho příliš výrazná.
CHI Royal Treatment Vlasový balzám Pearl Complex (15 ml, vzorek, cena v obchodě 276,- za 59 ml)
Kdo už někdy vyzkoušel balzámy od CHI, ví, že fungují. Jak se březová voda postarala o pokožku, tento balzám s UV filtrem je určen hlavně na konečky. Stačí pár kapek rozetřít v dlaních a nanést. Kdo se trápí s celkově poškozenými vlasy, může nanést i na celou délku. Po usušení vypadají skutečně lépe.
Balzám obsahuje výtažky z perel, jež se postarají o hydrataci, a bílého lanýže, který je bohatý na vitamíny B. Už to vypadá skoro podezřele, ale i tento produkt krásně voní, tentokrát lehce připomíná cukroví. Jeho zařazení do krabičky navíc oceňujeme proto, že je poměrně univerzální – skoro každá z nás se jednou za čas trápí s konečky.
Tentokrát byly v beauty boxu přiloženy i dva vzorečky, a to od firmy Lavera. Z obou by si měl každý vybrat. První, regenerační krém je zaměřen na ženy 30+ s prvními vráskami, obsazuje BIO bambucké máslo a výtažek z bílého čaje. Matující krém s měsíčkem a zázvorem je pak určen na normální a smíšenou pleť, když ji chcete barevně sjednotit. Leták jsme nenašli žádný.
A co vy, objednaly jste si tento měsíc GreatBox? Jak vás výrobky zaujaly? Používáte přírodní kosmetiku? Podělte se o svoje názory v diskusi pod článkem!