RECENZE: SenzaBox na květen 2013 bohužel zapomněl, že ne všem sluší rudá
Pavlína Nouzová
29. 5. 2013
V SenzaBoxu se tentokrát rozhodli, že když se blíží léto, měly by se zákaznicím nabídnout nové, výraznější barvy. Krabička je tak z většiny plná dekorativní kosmetiky. My jsme pro vás všechny výrobky vyzkoušeli a zhodnotili.
SenzaBox vás tentokrát v podstatě kompletně nalíčí. V květnové krabičce se nachází oční stíny, rtěnka, make-up i lak na nehty. Vše je v zářivých, téměř až křiklavých barvách. Což nejprve působí jako příjemná věc, konečně žádná mazadla, ale i kvalitní výrobky na nalíčení. Do toho se ale přidaly dva problémy.
Především nejde o nijak výjimečné značky. Sice nejsou nekvalitní, ale pořád se dají snadno vyzkoušet v drogeriích nebo specializovaných obchodech, kterých není málo. Druhá vada na kráse je fakt, že sice zákaznice vyplňují horko těžko dotazníky, ale nic tentokrát nebylo personalizováno. A teď si poraďte s rudou rtěnkou.
Barva krabičky byla zvolena prasátkově růžová stejně jako u konkurence a výrobky byly v krabičce překryty krepovým papírem jako u jiné konkurence. Design se nijak výrazně nezměnil, ani v případě průvodního dopisu. Produkty byly obaleny do pěkné syntetické slámy.
Make Up For Ever Rtěnka Artist Intense, odstín Satin Vermilion Red (1,5 g, cestovní balení, cena v obchodě 540,-Kč za 3,4 g)
A tentokrát největší smuténku už na začátek. Jde o rtěnku od značky Make Up For Ever, což je firma, kterou jsme v SenzaBoxu už několikrát zkoušeli (cca třikrát). Vždy s ní byla největší spokojenost, protože MUFE vyrábí opravdu kvalitní výrobky, které si jen tak nevyzkoušíte, a tak je její zařazení do krabičky plusem.
Pokud ovšem každé zákaznici nepřibalí červenou rtěnku. Napadá mě otázka – proč mají zákaznice vyplňovat dotazníky s preferencemi barev, když pak stejně všechny dostanou rudou rtěnku, ať už jsou třeba buclaté nebo bledé blondýnky, a budou většinou vypadat jako od kolotoče?
Červená rtěnka v plné palbě sluší jen málo typům, proto na ni také tolik na ulici nenarazíte. Ještě méně univerzální je snad oranžová rtěnka. Přesto je zařazena do každého květnového SenzaBoxu. O to víc mrzí, že vydrží skutečně celý den, i několikeré napití ze skleničky (což je ale vykompenzováno tím, že je dost suchá – rty jsem pak dva dny zachraňovala balzámem). MUFE je drahá a kvalitní značka, ale tentokrát si ji v krabičce užije jen málokdo.
Yves Rocher Rozjasňující make-up Pure Light, odstín Beige 200 Teint Clair (7 ml, vzorek, cena v obchodě 469,- Kč za 30 ml)
Další dekorativní kosmetika pochází od Yves Rocher, a to hned ve dvou produktech. Ideálním výrobkem na léto by měl být make-up Pure Light, který jsme našli v krabičce v odstínu Beige Teint Clair. Nevíme, zda ostatní našli jiný, každopádně tento je skvěle vybraný – univerzál, který bude slušet téměř jakékoli barvě pleti.
Konzistencí je na tom už o něco hůře, je totiž poměrně tekutý, takže se musí rychle nanášet, jinak vám skape do umyvadla. Také není nijak závratně krycí, i když to leták slibuje. Co je ale jeho předností, je lehkost a rozjasnění. Po vyzkoušení neucpává nijak póry a výdrž je docela slušná, i když se tvář začne po dvou hodinách trochu lesknout. Na léto ale výborný tip.
Yves Rocher Pudrové oční stíny, odstín Violet Scintillant (2 g, plné balení, cena v obchodě 145,- Kč)
To stíny už takovým hitem nejsou. V krabičce byly opět náhodně rozmístěny, jako by neexistoval dotazník (pokud přece jen proběhla personalizace, měli by to ale dát najevo, aspoň v letáku). Někdo našel broskvový odstín, jiný zase narůžovělý, my tmavě fialovou – pro srovnání s jinými fotografiemi snad tu nejhorší možnou barvu.
Alespoň jsou ale jinak stíny poměrně kvalitní. Jsou velice jemné na nanášení, obsahují olej z kamélie a jsou vhodné i pro citlivé oči. Výdrž už tak slavná není, pouhé čtyři hodiny. Při použití podkladové báze nebo tekutých stínů místo podkladu se ale doba výrazně prodlouží.
Potvrdilo se tu to, že někdy jsou beauty boxy dost o štěstí. Stíny samy o sobě marné nejsou, obsahují i trochu třpytek, takže ve světlých barvách určitě krásně opticky zvětšují oči. Autorka článku ale natrefila na tu asi nejméně hezkou (i když fialovou mám zaškrtnutou v dotazníku, tohle je spíš temně šedá). Tak snad příště. To se SenzaBox doufejme i odkloní od Yves Rocher, protože jejich obchody, kde se dají výrobky vyzkoušet, najdete v každém větším městě.
Maybelline Lak na nehty Colorama, odstín 67 (7 ml, plné balení, cena v obchodě 59,- Kč)
Poslední dekorativní kosmetikou je lak na nehty od Maybelline. Asi je zbytečné zmiňovat, že opět byl rozesílán jen jeden odstín, který ne každému sluší (tentokrát je to mírně perleťová vínová, s nádechem do dorůžova… Prostě zase pouťová).
I když jde o lak od značky, kterou zase můžeme snadno vyzkoušet v drogériích, alespoň je celkem kvalitní. Sice musíte nanést dvě vrstvy, ale rychle zasychá a výdrž je také obstojná, vzhledem k ceně. Škoda, že v SenzaBoxu nesáhli po univerzálnějším odstínu, protože tahle snaha obléci nás do křiklavých barev je trochu zbytečná.
Saloos Balzám BioKarité Granátové jablko (19 ml, cestovní balení, cena v obchodě 140,- za 50 ml)
Ale ať nejsme jen negativní, představujeme vám nejlepší, ale zároveň nejlevnější výrobek v květnové krabičce. Jde o BIO balzám od firmy Saloos, od které jsme tento měsíc zkoušeli i odličovací olej. Stejně jako ten je i balzám výborný, efektní a krásně voňavý.
Nalézt jste ho mohli náhodně ve dvou variantách (když nejde o dekorativku, tak to nevadí) – buď hojivý rakytníkový, nebo s granátovým jablkem, který pomáhá na vrásky a náročnější pokožku. My obdrželi druhý jmenovaný.
Funguje v podstatě jako kouzelný růžový kelímek, jen navíc obsahuje 100% přírodní esenciální oleje. Dá se použít na popraskané lokty, suchý nos nebo i kůži kolem nehtů – pomáhá jednoduše všude (snad kromě rtů, protože rychle zasychá). Sice se složitě nabírá a musíte chvíli počkat, než teplo vaši ruky balzám roztaví, ale efektu nebudete litovat. Zakoupit se dá v obchodech i tato kapesní verze.
Dermacol Zpevňující sprchový gel Enja (200 ml, plné balení, cena v obchodě 69,- Kč)
Jak poznamenala jedna fanynka na facebookových stránkách, v celkem devíti SenzaBoxech jsme už šestkrát našli produkt od Dermacolu – a tedy by příště nebylo od věci obměnit značku. Zvlášť, když i tato se dá sehnat v drogérii.
Alespoň se ale jedná o sprchový gel Enja, který je určen na zpevnění a zformování postavy. Dvě výhody: sprchový gel na sebe těžko vyzkoušíte v drogérii (ale můžete, pár zákazníků to určitě nadchne) a jde o dost univerzální výrobek, který se hodí, i když třeba nemáte celulitidu.
Pokožka je po použití skutečně pevnější a pružnější. Když se ale budete líně cpát čokoládou v křesle u televize, nějaké zeštíhlení po gelu nečekejte. Sice moc nevoní, ale na vině je obsah zázvoru, který by měl docílit právě povzbuzení a rychlejších účinků.
Kromě zmíněných výrobků se v krabičce nenachází žádný vzoreček nebo bonusový produkt, zato dva letáky – jeden od firmy Saloos k BioKarité výrobkům (určitě se hodí, máte tu krásný přehled balzámů a jejich účinků) a od Yves Rocher s reklamou na Make-Up Days. K tomu je přiložena i 35% sleva do e-shopu.
A co vy, byly jste tento měsíc se SenzaBoxem spokojeny? Měly jste štěstí na odstíny dekorativky? Podělte se v diskusi pod článkem.