Zvířecí kožešina nikdy víc. Proč se nejznámější italská značka rozhodla přestat používat zvířecí kožešinu?
Italská módní značka Gucci přišla s velkým prohlášením ohledně své nadcházející kolekce pro jaro-léto 2018. Konec zvířecích kožešin v jejích produktech. „Být společensky odpovědný patří k základním hodnotám společnosti Gucci,“ říká Marco Bizzarri, prezident a generální ředitel společnosti Gucci a dodává: „Neustále budeme usilovat o to, abychom byli lepšími jak při životní prostředí, tak pro zvířata.“ Značka si vzala na pomoc společnosti LAV a HSUS.
„V Gucci jsme nadšeni, že tento krok podnikneme a doufáme, že to pomůže změnit luxusní módní průmysl k lepšímu,“ nešetří Bizzarri pozitivními emocemi. Tímto oznámením Gucci stvrdila své partnerství s Fur Free Alince – skupinou 40 organizací a designerů, kteří slíbili, že přestanou používat kožešinu ve svých produktech. Najdete zde i taková zvučná jména jako Armani či Hugo Boss.
PJ Smith, vedoucí manažerka módní politiky společnosti HSUS k celému spojenectví dodala: „Roste segment nových eticky smýšlejících spotřebitelů, kteří nechtějí mít nic společného se zastaralými a v podstatě krutými výrobky jako je kožešina. Gucci to chápe a pravděpodobně z toho bude těžit mnoho výhod.“
Pro Gucci je to opravdu velký krok, ale jedno je jisté: „Móda se stává čím dál více etickou. Dodavatelské řetězce, které se točí kolem zvířat, budou věcí minulosti,“ říká Simone Pavesi, manažer animal-free módy pro LAV. A nelze nic jiného než s ním souhlasit. V lidech respekt ke zvířatům velmi sílí a stává se základní lidskou hodnotou. Důkazem toho, že móda bez zvířat může fungovat je i fakt, že se neustále přidávají nové a nové značky, které chtějí něco takového podpořit.
A co je na rozhodnutí Gucci nejlepší? Zbývající výrobky, včetně norků, kojotů, psíků mývalovitých, lišek, králíků a karakul budou prodány v charitativní aukci. Peníze půjdou ve prospěch HSUS, Humánní společnosti Spojených států, a LAV, italské organizace na ochranu zvířat.